Σελίδες
ΟΠΑ1ΓΔ
Ετικέτες
- Περιβάλλον (523)
- Διάφορα (311)
- Δράσεις (90)
- Υγεία (16)
- Ψυχαγωγία (10)
- Επικοινωνία (1)
Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014
Ατμοσφαιρική ρύπανση
To θέμα επιμελήθηκε η μαθήτρια της ομάδας Περιβαλλοντικής Αγωγής Βροχίδου Ελευθερία, του τμήματος Γ4
Στη σημερινή εποχή η ρύπανση του αέρα είναι να από τα πιο σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε. Ένας από τους παράγοντες που συμβάλει στην μόλυνση του αέρα ο οποίος είναι ο πιο συνηθισμένος αλλά και ο πιο επιβλαβής, είναι τα καυσαέρια των αυτοκινήτων. Αυτά τα τοξικά αέρια μολύνουν την ατμόσφαιρα και επηρεάζουν σημαντικά το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ταυτόχρονα εκτός από περιβαλλοντικές καταστροφές προκαλούν και προβλήματα υγείας όπως το άσθμα και ο καρκίνος. Παρά τα διαφημιστικά μηνύματα που αποσκοπούν στην απενοχοποίηση των αυτοκινήτων όσον αφορά στις επιπτώσεις που έχει η χρήση τους στο περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία, είναι αλήθεια ότι οι κίνδυνοι όχι μόνο παραμένουν, αλλά αυξάνονται όσο πολλαπλασιάζονται τα αυτοκίνητα. Στη χώρα μας φθάσαμε να έχουμε, από 1.437.734 αυτοκίνητα το 1988, 3.156.031 το 2000. Αυτό σημαίνει ότι και το περιβάλλον έχει επιβαρυνθεί με αυξημένα ποσοστά ρύπανσης. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σε έκθεση του ελληνικού γραφείου της Greenpeace, η ατμοσφαιρική ρύπανση στην Ελλάδα έχει ήδη τόσα θύματα όσα τα τροχαία ατυχήματα! Περισσότεροι από 1.300 θάνατοι, το 1999, ευθύνονται σε βραχυχρόνιες επιπτώσεις και 7.247 σε μακροχρόνιες επιπτώσεις. Μόνο στην Αθήνα, εκτιμάται ότι το 6% των ετήσιων θανάτων μπορεί να οφείλεται στη ρύπανση της ατμόσφαιρας. Η πρωτεύουσα, σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας ΑΡΗΕΑ2, έχει τις υψηλότερες τιμές διοξειδίου του αζώτου, από τις 29 συνολικά ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις που πήραν μέρος στο πρόγραμμα. Αυτό συμβαίνει γιατί σε Ελλάδα, Πορτογαλία, Φινλανδία και Σουηδία κυκλοφορούν τα περισσότερα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας. Η κατάργηση της βενζίνης σούπερ είχε ήδη ως αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων. Η νέα τεχνολογία, όμως, έφερε και νέους, πολύ επικίνδυνους ρύπους. Για παράδειγμα, η αφαίρεση του μολύβδου από τη σύνθεση των καυσίμων δημιούργησε νέα τοξικά καρκινογόνα πρόσθετα, όπως το βενζόλιο το οποίο προσβάλλει το κεντρικό νευρικό σύστημα.
Από την άλλη τα χρώματα σε σπρέι, ως παράγοντας ατμοσφαιρικής ρύπανσης, κάνουν διπλή ζημιά. Το προωθητικό αέριο και όσο χρώμα ξηραίνεται πριν την επαφή ή χάνει το στόχο προκαλούν πρόσθετη ρύπανση. Γι αυτό δεν αγοράζουμε προϊόντα που διατίθενται σε μορφή σπρέι. Επίσης, τα προωθητικά αέρια που χρησιμοποιούν τα αποσμητικά, τα εντομοκτόνα, τα αρώματα κ.λπ. βλάπτουν την ατμόσφαιρα.
Όμως τοξικά αέρια παράγονται και από τα εργοστάσια αλλά και από τις μονάδες της ΔΕΗ που χρησιμοποιούν άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας. Αυτά τα εργοστάσια παράγουν από τις καμινάδες τους καθημερινά χιλιάδες τόνους δηλητηριωδών αερίων και σωματιδίων τα οποία βλάπτουν τόσο το περιβάλλον όσο και την υγεία των ανθρώπων. Αυτό συμβαίνει διότι αυτά τα αέρια τα αναπνέουμε καθημερινά έξω στο δρόμο .Ακόμη και μέσα στο σπίτι υπάρχουν τοξικά αέρια που μπορούν να μας βλάψουν. Ο καπνός του τσιγάρου είναι επικίνδυνος και προκαλεί πολλές αρρώστιες. Αλλά και η μυρωδιά της φρέσκιας μπογιά και χημικών που χρησιμοποιούμε στο σπίτι είναι επικίνδυνα και πρέπει να τα αποφεύγουμε.
Επομένως από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να μειώσουμε την χρήση των αυτοκινήτων για τις μετακινήσεις μας μέσα στις πόλεις καθώς και τη χρήση προϊόντων που περιέχουν προωθητικά αέρια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου